0633913354 [email protected]

Ondanks dat het de afgelopen week weer erg koud was gok ik dat de zomer er toch echt aan zit te komen. We kunnen ons dus weer voorbereiden op een hoop uitstapjes, terrasjes en natuurlijk zoveel mogelijk barbecueën. Daarnaast is het voor veel mensen ook de perfecte periode om te trouwen.

Het spreekt natuurlijk voor zich dat je alles perfect wilt hebben op je bruiloft. Denk hierbij aan een perfecte jurk, een mooie locatie, de juiste gasten en voldoende eten. Daarnaast is het echter ook belangrijk dat de gasten vermaakt worden.

Dit kan op allerlei manieren. In de meeste probeert men dit met muziek. Denk hierbij aan een band of DJ. Alhoewel een dergelijke artiest nagenoeg onmisbaar is op een feestje is een beetje variatie misschien ook wel leuk.

Veel mensen doen zelf liedjes of sketches, maar je zou natuurlijk ook een artiest kunnen inhuren. Of die twee combineren natuurlijk, want de meeste mensen willen nou eenmaal ook graag zelf iets doen.

Bruiloft inspiratie

Als jij deze blog nu leest dan gok ik dat je wel wat bruiloft inspiratie kunt gebruiken. Of het misschien gewoon leuk vindt om nieuwe ideeën te lezen. Hoe dan ook, ik zal je hieronder vertellen hoe een thema en/of entertainer jouw bruiloft (of degene die je mag helpen organiseren) leuker kan maken.

Ik mag dan geen bruiloft expert zijn, maar als goochelaar en entertainer heb ik vele bruiloften gezien en kan ik daardoor goed inschatten wat wel en niet aanslaat. Mede omdat ik tijdens deze feesten ook veel met de aanwezige gasten spreek.

Bruiloft thema

Een van de manieren om jouw bruiloft net wat extra speciaal te maken is door er een leuk thema aan te hangen. Dit klinkt voor veel mensen misschien wat vreemd, maar het kan echt leuk zijn.

Het doorvoeren van zo’n thema kan heel uitgebreid, zoals bijvoorbeeld een sprookjes thema of bruiloft in jaren 50 stijl, maar ook subtiel. Door bijvoorbeeld een bepaalde soort versiering op te hangen of gebruik te maken van een bijpassende combinatie van kleuren. Dit zal wellicht simpel klinken maar maakt vaak wel een groot verschil. Een net wat andere uitstraling kan namelijk een heel andere sfeer geven.

De meerwaarde van een thema

Allemaal leuk en aardig, maar wat is nou eigenlijk de meerwaarde van zo’n thema? Maakt dit een feest nou echt leuker en is het al die moeite wel waard?

In de meeste gevallen wel. Zoals ik hierboven al zei doet een thema wat met de sfeer waardoor gasten eerder in de juiste stemming kunnen komen. Daarnaast is het voor gasten ook leuk als ze kunnen investeren in bepaalde kleding. Mits er een speciale dresscode aan verbonden zit natuurlijk.

Een ander voordeel is dat een thema ervoor zorgt dat het feest veel meer indruk zal maken dan een gemiddelde bruiloft. Je zult hier dus veel punten mee kunnen scoren. De kans is groot dat het door jouw georganiseerde feest de mensen nog lang bij zal blijven!

Goochelaar huren

Naast het hanteren van een speciaal thema zou je ook een goochelaar kunnen inhuren. Deze kan de gasten vermaken met zijn of haar trucs en indien gewenst ook een praatje houden. Het zou zelfs mogelijk zijn om de goochelaar te betrekken bij de huwelijksceremonie, al is dat natuurlijk verre van verplicht.

Veel mensen hebben bij het woord ”goochelaar” nog steeds een beeld van een eigenzinnige man die alleen maar trucs met kaarten doet. Dit terwijl het eigenlijk hele veelzijdige artiesten zijn welke zich aan ieder soort publiek kunnen aanpassen. Daarnaast zijn er allerlei soorten shows mogelijk. Goochelaars kunnen voor een grote zaal optreden, maar ook aan een bartafel wat leuke trucs laten zien. Het is maar net waar het betreffende publiek behoefte aan heeft.

Entertainer inhuren

Een goochelaar is dus meer dan alleen wat grappige trucs en een paar kaarten. Gezien het feit dat goochelaars regelmatig voor groepen mensen staan hebben ze ook moeten leren hoe ze daarmee kunnen omgaan. Met als gevolg dat hun sociale vaardigheden goed ontwikkeld zijn. Niet alleen weten ze hoe ze mensen moeten aanspreken, ze kunnen ook buiten het goochelen om een praatje met mensen maken.

Niet alleen kan dit erg gezellig zijn, het is ook een perfecte manier om bezoekers die even geen aanspraak hebben toch bij het feest te betrekken. Ondanks dat goochelaars vaak erg enthousiast zijn kunnen ze daarnaast ook aanvoelen wanneer iemand even geen zin heeft in een praatje en zullen ze dit uiteraard respecteren.

Een ”goochelaar inhuren” is daarom ook indirect een entertainer inhuren. Ondanks dat goocheltrucs ook een vorm van vermaak zijn zorgt een goochelaar daarnaast ook voor een hoop andere leuke dingen.

Thema en entertainment

Uiteraard kun je deze twee ook perfect met elkaar combineren. Er zijn veel goochelaars die het maar al te leuk vinden om op het thema in te spelen. Met als resultaat dat het thema nog eens een extra dimensie krijgt.

Zorg er wel voor dat je de betreffende artiest vooraf van het thema op de hoogte brengt. Dit lijkt misschien voor zich te spreken, maar niet iedereen doet het, waardoor hij of zij zich hier niet op voor kan bereiden. Een gevolg hiervan is dat het feest hierdoor soms uiteindelijk niet zo leuk is als het had kunnen zijn. Ook goochelaars moeten vooraf wat bruiloft inspiratie kunnen opdoen!

Goochelaar boeken

Ik krijg vaak de vraag waar men nou eigenlijk op met letten bij het goochelaar huren. Is een duurdere artiest altijd beter? Hoe kom je erachter of iemand wel betrouwbaar is?

Persoonlijk zou ik aanraden om niet voor de goedkoopste optie te gaan. Al hoef je natuurlijk ook niet de duurste van de duurste artiest te nemen. Een middenweg is in dit geval prima. Dit omdat hele voordelige goochelaars vaak nog niet zoveel ervaring hebben. Want anders hadden ze tenslotte hun prijs al wel wat omhoog geschroefd.

Wat betreft betrouwbare goochelaars…kijk vooral of iemand lid is van een agentschap of ander soort organisatie. Dit omdat men niet zomaar wordt toegelaten tot een dergelijke vereniging.

Hopelijk heeft deze bruiloft inspiratie blog je wat wijzer kunnen maken. In mijn andere blogs kun je meer informatie lezen over goochelen en bruiloften, maar ook het plannen van een bedrijfsfeest.